پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
  4. مقاله تولید محتوای جدید بازی‌های رایانه‌ای با استفاده از برنامه‌سازی احتمالاتی
عنوان رویداد : بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399

تولید محتوای جدید بازی‌های رایانه‌ای با استفاده از برنامه‌سازی احتمالاتی

Procedural Content Generation with Probabilistic Programming
نویسندگان :

زهرا امیرجان ( دانشگاه سمنان ) , مرتضی دری گیو ( دانشگاه سمنان )

دانلود فایل   

چکیده

بازی‌های ویدئویی یکی از بخش‌های مهم و سودآور در صنعت سرگرمی هستند. در عین حال، معمولاً هزینه تولید این دسته از بازی‌ها بسیار زیاد است. از این‌رو، در طول دو دهه اخیر، استفاده از روش تولید محتوای رویه‌ای به عنوان وسیله‌ای برای کاهش هزینه‌ها با استفاده از تکنیک‌های الگوریتمی برای تولید خودکار برخی از محتویات بازی، مورد توجه صنعت بازی‌سازی بوده است. از سوی دیگر، تولید محتوای رویه‌ای یک زمینه رو‌به‌رشد تحقیقاتی است که بر روی استفاده از هوش مصنوعی در طراحی و ایجاد محتوا (مثلاً مراحل بازی، محیط‌ها، داستان‌ها و غیره)، و اغلب برای بازی‌های ویدئویی متمرکز شده است. مدل‌های مارکوف به عنوان یک روش تولید محتوای رویه‌ای مبتنی بر احتمالات، برای مدل‌سازی و تولید محتوا‌ی بازی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از متداول‌ترین روش‌های مورد استفاده در تولید مرحله بازی، زنجیره‌های چند‌بعدی مارکوف است. شایان ذکر است که ساخت مدل‌های احتمالاتی به‌صورت مستقیم،کاری بسیار سنگین است و پیاده‌سازی آن غالباً مشکلات زیادی به همراه دارد. در سال‌های اخیر زبان‌های برنامه‌نویسی احتمالاتی زیادی معرفی شده‌اند، که یکی از اهداف اصلی آن‌ها، حل کردن این مشکلات با ترکیب احتمالات به‌همراه قدرت محاسباتی زبان‌های برنامه‌نویسی بوده است. نوآوری اصلی این مقاله، استفاده از یک زبان برنامه‌نویسی احتمالاتی برای تولید خودکار مراحل بازی است. در روش پیشنهادی این مقاله، تولید مراحل بازی Super Mario Bros مبتنی بر زنجیره‌های چند‌بعدی مارکوف، با استفاده از یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی احتمالاتی به ‌نام Figaro انجام گرفته است. مزیت اصلی روش پیشنهادی، امکان تولید مراحل به صورت برخط، در حین انجام بازی است. به علاوه، شواهد نشان می‌دهد که با حفظ کارایی برابر در تولید مراحل با روش‌های پیشین، امکان استنتاج بهتر و کاراتر با استفاده از الگوریتم‌های استنتاج متنوع موجود در Figaro، بر روی مدل احتمالاتی ایجاد خواهد شد.

کليدواژه ها

تولید محتوای رویه‌ای، زنجیره‌های چند‌بعدی مارکوف، برنامه‌نویسی احتمالاتی، Figaro

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
مرتضی دری گیو , 1399 , تولید محتوای جدید بازی‌های رایانه‌ای با استفاده از برنامه‌سازی احتمالاتی , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها

برگرفته از رویداد



بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی وابستگی کلاس‌های معکوس مبتنی بر واقعیت مجازی آموزش انگلیسی با اهداف پزشکی به راهبری یاددهنده
  • تأثیر وابستگی به بازی های رایانه ای بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان
  • بررسی تأثیر بازی رايانه ای تمدن بر مهارت حل مسئله در دختران نوجوان با مهارت اجتماعی پائین
  • توسعه کارآفرینی در بازیهای رایانه ای از طریق داده کاوی در نیازسنجی بازار هدف
  • بررسی رابطه وابستگی به بازی های رایانه ای با مشکلات روانشناختی در نوجوانان
  • سیاست جنائی تقنینی ایران در قبال نقض حقوق کودک درحوزۀ بازی های رایانه ای
  • نرم‌افزار واقعیت مجازی بهیاد تقویت حافظه‌ی سالمندان با رویکرد سرگرمی
  • تحلیل مدیریت پروژه‌های بازی‌سازی با استفاده از روش SWOT با رویکرد بهینه‌سازی (نمونه موردی بازی Assassin s Creed Odyssey)
  • بهبود تجربه کاربری با استفاده از فناوری های چندرسانه‌ای در موزه طراحی
  • نقد و تحلیل فرهنگی بازی های رایانه ای (مطالعه موردی بازی زولا)
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]