بازی های رایانه ای و کاربردهای آن در آموزش و یادگیری
computer games and its applications in teaching and learning
نویسندگان :
مژگان فریدون نژاد ( آموزش و پرورش منطقه 12 تهران )
چکیده
پژوهش حاضر با هدف معرفی بازی های رایانه ای و کاربردهای آن در آموزش و یادگیری دانش آموزان می باشد. با عنایت به این که بازي هاي رايانه اي به عنوان يك پديدة اجتماعي دركنار ساير رسانه هاي صوتي و تصويري در دنياي امروز به دليل رشد چشمگير فناوري هاي ارتباطي، طي سال هاي اخير با كشش و جاذبه اي حيرت انگيز، عمده ترين مخاطبان خود را از ميان كودكان و نوجوانان انتخاب مي كند و نه تنها بخش قابل توجهي از اوقات فراغت اين قشر را به خود اختصاص داده بلكه به نظر مي رسد حتي اوقاتي را كه آنان بايد به انجام تكاليف درسي يا حضور در جمع خانواده اختصاص دهند نيز پوشش داده است، بنابراین پرداختن به این موضوع ضروری به نظر می رسد. این پژوهش به صورت مروری انجام گرفته و جهت تدوین پژوهش از منابع کتابخانه ای مانند مقالات، کتاب ها و سایت های اینترنتی، همچنین پایان نامه های منتشر شده در این راستا استفاده شده است. در نهایت می توان اذعان داشت که بازیهای رایانه ای به عنوان یک فرصت جهت برآورده کردن نیازهای آموزشی و یادگیری دانش آموزان می باشند که باید به آنها توجه ی ویژه ای مبذول داشت.کليدواژه ها
بازی های رایانه ای، آموزش، یادگیری، دانش آموزانکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:مژگان فریدون نژاد , 1399 , بازی های رایانه ای و کاربردهای آن در آموزش و یادگیری , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.