پیادهسازی سیستم توصیه گر برای بازی های موبایلی براساس آیتمهای انتخابی کاربر
Mobile game applications Recommendation System with item-based filtering
نویسندگان :
شمیمه صنیع ثالث ( دانشگاه اصفهان )
چکیده
بر اساس تحقیقات، این روزها اکثر افراد در اوقات فراغت به کار با گوشیهای هوشمند مشغول هستند و بسیاری از کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و حتی سالمندان برای سرگرمی در این اوقات به بازیهای موبایلی روی میآوردند. از دغدغههای اصلی هر گروه سنی انتخاب ژانر بازی مناسب سلایق آنها و بازیهای مشابه آن است. بسیاری از والدین میخواهند فرزندشان از بازیهای خشن دور بماند یا در هنگام بازی به یادگیری نیز بپردازد. به طور کلی هر گروه سنی علاقهمندی و هدف خود را از بازی کردن دارد و دیدن بسیاری بازی در یک اپلیکیشن مانند گوگلپلی، بازار یا ... برای اغلب مردم گیج کنندهاست. هدف اصلی این سامانه پیادهسازی یک سیستم توصیهگر مبتنیبر داده است. این سامانه در ابتدا، علایق فرد را در سیستم جهت تشکیل پروفایل ذخیره میکند. در ادامه، با استفاده از امتیازات کاربر به بازی و اطلاعات بازی از طرف سازنده آن که در سامانههای مختلف از جمله گوگلپلی موجود است، تا حد امکان با الگوریتمهای پیادهسازی شده، بهترین بازی را به کاربران پیشنهاد میدهد. بخشهای این مقاله شامل ضرورت انجام پروژه (فصل 2)، پیشینه و معرفی سیستم توصیهگر (فصل 3)، استخراج دادهها از گوگلپلی، تمیزسازی و مرتبسازی دادهها برحسب نیاز، مدل سازی یک سامانه توصیهگر (فصل 4) نتیجهگیری (فصل 5) است که در ادامه به تفصیل بیان شدهاست.کليدواژه ها
سیستم توصیهگر، بازی، دادهکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:شمیمه صنیع ثالث , 1399 , پیادهسازی سیستم توصیه گر برای بازی های موبایلی براساس آیتمهای انتخابی کاربر , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.