اثربخشی نرمافزار توانمندسازی شناختی کاپیتان لاگ بر حافظه فعال دیداری و سرعت پردازش دانش آموزان 8-12 ساله شهر اصفهان
The effectiveness of Captain s Log Cognitive Rehabilitation Program on Visual Working Memory and Processing Speed of Students ages 8-12 years in Isfahan
نویسندگان :
منصوره بهرامی پور اصفهانی ( دانشگاه ازاد اصفهان(خوراسگان) ) , سیده فاطمه حسینی ( دانشگاه آزاد اصفهان( خوراسگان) )
چکیده
پژوهش حاضر باهدف بررسی اثربخشی نرمافزار توانمندسازی شناختی کاپیتان لاگ بر حافظه فعال دیداری و سرعت پردازش دانش آموزان 8-12 ساله شهر اصفهان انجام شد. روش پژوهش نیمه آزمایشی با پیشآزمون- پسآزمون- پیگیری و گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان 8-12 ساله شهر اصفهان در سال تحصیلی 98-99 بود. به روش نمونه گیری در دسترس، تعداد 30 دانش آموز انتخاب و بهصورت تصادفی در دو گروه آزمایش(15 نفر) و گروه کنترل (15 نفر) جایگزین شدند.گروه آزمایش 8جلسه سیدقیقهای مداخله آموزشی انفرادی، طبق پروتکل مبتنی بر نرمافزار توانمندسازی شناختی کاپیتان لاگ، دریافت کرد. بهمنظور جمعآوری دادهها از مقیاس هوش وکسلر کودکان – ویرایش پنجم(2014) استفاده شد. دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS23 و روش آماری تحلیل واریانس با اندازهگیری مکرر تجزیهوتحلیل شد. یافتهها نشان داد بین نمرات پسآزمون دو گروه تفاوت معناداری وجود دارد(P<0.05) پیگیری یکماهه نتایج نشان دهنده ثبات نتایج بود. نتیجه گیری نرم افزار کاپیتان لاگ یک روش مداخله اثربخش برای بهبود حافظه فعال دیداری و سرعت پردازش است.کليدواژه ها
حافظه فعال دیداری،سرعت پردازش، توانمندسازی شناختی، نرم افزار کاپیتانلاگکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:منصوره بهرامی پور اصفهانی , 1399 , اثربخشی نرمافزار توانمندسازی شناختی کاپیتان لاگ بر حافظه فعال دیداری و سرعت پردازش دانش آموزان 8-12 ساله شهر اصفهان , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.