پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
  4. مقاله اثربخشی نرم‌افزار توانمندسازی شناختی کاپیتان لاگ بر حافظه فعال دیداری و سرعت پردازش دانش آموزان 8-12 ساله شهر اصفهان
عنوان رویداد : بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399

اثربخشی نرم‌افزار توانمندسازی شناختی کاپیتان لاگ بر حافظه فعال دیداری و سرعت پردازش دانش آموزان 8-12 ساله شهر اصفهان

The effectiveness of Captain s Log Cognitive Rehabilitation Program on Visual Working Memory and Processing Speed of Students ages 8-12 years in Isfahan
نویسندگان :

منصوره بهرامی پور اصفهانی ( دانشگاه ازاد اصفهان(خوراسگان) ) , سیده فاطمه حسینی ( دانشگاه آزاد اصفهان( خوراسگان) )

دانلود فایل   

چکیده

پژوهش حاضر باهدف بررسی اثربخشی نرم‌افزار توانمندسازی شناختی کاپیتان لاگ بر حافظه فعال دیداری و سرعت پردازش دانش آموزان 8-12 ساله شهر اصفهان انجام شد. روش پژوهش نیمه آزمایشی با پیش‌آزمون- پس‌آزمون- پیگیری و گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان 8-12 ساله شهر اصفهان در سال تحصیلی 98-99 بود. به روش نمونه گیری در دسترس، تعداد 30 دانش آموز انتخاب‌ و به‌صورت تصادفی در دو گروه آزمایش(15 نفر) و گروه کنترل (15 نفر) جایگزین شدند.گروه آزمایش 8جلسه سی‌دقیقه‌ای مداخله آموزشی انفرادی، طبق پروتکل مبتنی بر نرم‌افزار توانمندسازی شناختی کاپیتان لاگ، دریافت کرد. به‌منظور جمع‌آوری داده‌ها از مقیاس هوش وکسلر کودکان – ویرایش پنجم(2014) استفاده شد. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS23 و روش آماری تحلیل واریانس با اندازه‌گیری مکرر تجزیه‌وتحلیل شد. یافته‌ها نشان داد بین نمرات پس‌آزمون دو گروه تفاوت معناداری وجود دارد(P<0.05) پیگیری یک‌ماهه نتایج نشان دهنده ثبات نتایج بود. نتیجه گیری نرم افزار کاپیتان لاگ یک روش مداخله اثربخش برای بهبود حافظه فعال دیداری و سرعت پردازش است.

کليدواژه ها

حافظه فعال دیداری،سرعت پردازش، توانمندسازی شناختی، نرم افزار کاپیتان‌لاگ

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
منصوره بهرامی پور اصفهانی , 1399 , اثربخشی نرم‌افزار توانمندسازی شناختی کاپیتان لاگ بر حافظه فعال دیداری و سرعت پردازش دانش آموزان 8-12 ساله شهر اصفهان , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها

برگرفته از رویداد



بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • تجربه بازی موبایلی در یک جامعه سنتی یک بررسی جامعه شناختی
  • CALN چارچوب نظری علوم استفاده‌شده در تولید رویه‌ای محتوا
  • بررسی رابطه وابستگی به بازی های رایانه ای با مشکلات روانشناختی در نوجوانان
  • بررسی نقش واسط فرهنگ در رابطه بین بازاریابی بازی‌های رایانه‌ای و قصد خرید نسخه‌های جدید بازی
  • رابطه میزان استفاده از بازی های رایانه ای با بهزیستی تحصیلی و خودنظم جویی شناختی هیجان در نوجوانان
  • ارائه یک روش ایجاد توازن در حلقه اقتصادی بازی های رایانه ای موبایلی به منظور افزایش درآمدزایی
  • بهینه سازی درتوسعه بازی برای بهبود عملکرد منابع سخت افزاری
  • Looking at Intergenerational Game Design through the Lens of Game Genres
  • یبزسظ
  • وفقی‌سازی آواتار اندام‌های فوقانی با توانایی‌های بیمار در بازی‌های جدی توانبخشی
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]