پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
  4. مقاله بررسی ارتقاء سطح مهارت های بینایی در کودکان کم توان ذهنی با استفاده از بازی های جدی
عنوان رویداد : بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399

بررسی ارتقاء سطح مهارت های بینایی در کودکان کم توان ذهنی با استفاده از بازی های جدی

Evaluate the improvement of visual skills in mentally retarded children using serious games
نویسندگان :

مهسا عبیدی شاه تپه ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , حسام ساکیان محمدی ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز )

دانلود فایل   

چکیده

کم توان ذهنی یا به اصطلاح دیگر نارسایی رشد قوای ذهنی سابقه‌ای طولانی دارد و همواره افرادی در اجتماع وجود داشته اند که از نظر فعالیت های ذهنی دچار مشکلاتی بوده اند. این امر به طور خاص در زندگی اجتماعی امروزه نمود پیدا می‌کند و کسانی که به عللی قادر نیستند خود را با اجتماع هماهنگ سازند از چرخه فرآیند زندگی مدرن حذف می‌شوند. این پروژه با استفاده از فنآوری های نوین و به طور مشخص با استفاده از بازی های جدی بستری را برای کمک به کودکان کم توان ذهنی و افزایش سطح مهارت بینایی ایشان فراهم می آورد. گروه هدف این پروژه کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر می باشد زیرا این گروه ۷۰ الی ۸۰ درصد معلولین ذهنی را تشکیل می دهد. در راستای تحقق هدف این پروژه مجموعه ای متشکل از چند مینی گیم طراحی و پیاده سازی شده است که این بازی ها دارای طراحی ساده با رنگ های مناسب و همچنین المان های قابل درک و ملموس برای کودکان کم توان ذهنی استفاده شده است.

کليدواژه ها

کم توان ذهنی،بازی جدی،مهارت بینایی،بازی درمانی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
مهسا عبیدی شاه تپه , 1399 , بررسی ارتقاء سطح مهارت های بینایی در کودکان کم توان ذهنی با استفاده از بازی های جدی , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها

برگرفته از رویداد



بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • پیش بینی پرخاشگری و اعتیاد به بازیهای رایانه ای بر اساس سواد رسانه ای مادران در دانش آموزان دوره متوسطه اول
  • Possible Worlds theory and its application to videogames A case study of Life Is Strange
  • پیش بینی اهمال کاری تحصیلی و مسئولیت پذیری دانش آموزان بر اساس میزان استفاده از بازی های رایانه ای
  • ارائه یک روش ایجاد توازن در حلقه اقتصادی بازی های رایانه ای موبایلی به منظور افزایش درآمدزایی
  • بررسی ظرفیت های رنگ در نگارگری ایرانی برای ساخت بازی های رایانه ای
  • به‌سوی شخصی‌سازی تبلیغات در بازی‌های ویدئویی
  • DeepSkill یک چارچوب جهت رتبه‌بندی مهارت تیم‌ها در بازی‌های برخط چندنفره انبوه
  • روابط اجتماعی در ورای بازی های رایانه ای
  • تحلیل حقوقی ضمان درک در نرم افزارها و بازی های رایانه ای در حقوق ایران، فرانسه و کنوانسیون بیع بین المللی 1980
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]