پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
  4. مقاله طراحی بازی تعاملی رایانه ای برای ارتقای مهارت‌های اجتماعی- احساسی کودکان پیش‌دبستانی مبتلا به الکسی تایمی
عنوان رویداد : بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399

طراحی بازی تعاملی رایانه ای برای ارتقای مهارت‌های اجتماعی- احساسی کودکان پیش‌دبستانی مبتلا به الکسی تایمی

Designing an interactive computer game to promote the socio-emotional skills of preschool children with Alexithymia
نویسندگان :

مریم خلیلی ( دانشگاه تهران ) , فاطمه شکوری راد ( دانشگاه تهران )

دانلود فایل   

چکیده

اهمیت یادگیری مهارت‌های احساسی به عنوان زیرمجموعه‌ای از مهارت‌های اجتماعیِ کودکان، بر کسی پوشیده نیست. این مهارت‌ها، در برخورداری کودک پیش‌دبستانی از سطح سلامت جسمی و روانی بالا، بسیار تاثیرگذار هستند. کودک به کمک این مهارت ها می‌تواند با دیگران ارتباط سالم و موثر برقرار کرده و برای ورود به دوران مدرسه کسب آمادگی کند. در مقیاس وسیع‌تر، هر کسب‌وکاری در جامعه جهانی برای شکوفا شدن، نیازمند افرادی است که مهارت‌های اجتماعی- احساسی را به خوبی آموخته باشند؛ از این رو لازم است آموزش این مهارت‌ها به کودکان که آینده‌سازان جامعه هستند، از سنین کم آغاز شود. از سوی دیگر، در قرن 21، فضای دیجیتال و بازی‌های رایانه‌ای به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی کودکان تبدیل شده‌اند. کودکان نه تنها با بازی رایانه‌ای سرگرم می‌شوند، بلکه به کمک آن می‌توانند بیاموزند و مهارت‌های مختلف خود را ارتقا بخشند. از همین رو، می‌توان از بازی رایانه‌ای، به عنوان یک ابزار تعاملی، برای آموزش مهارت‌های اجتماعی- احساسی، بهره جست. هدف از انجام پژوهش حاضر، طراحی یک بازی فیزیکی- دیجیتالی برای کودکان پیش دبستانی مبتلا به الکسی تایمی است که به کمک آن بتوان به بیان نقش بازی‌های رایانه‌ای در ارتقای مهارت‌های اجتماعی- احساسی آنان پرداخت. در این پژوهش از متدلوژی طراحی انسان‌محور آیدیو که شامل فازهای مختلف الهام، ایده و اجرا می باشد استفاده شده است.

کليدواژه ها

بازی تعاملی، مهارت‌های اجتماعی- احساسی،کودک پیش دبستانی، آموزش، الکسی تایمی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
مریم خلیلی , 1399 , طراحی بازی تعاملی رایانه ای برای ارتقای مهارت‌های اجتماعی- احساسی کودکان پیش‌دبستانی مبتلا به الکسی تایمی , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها

برگرفته از رویداد



بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • روابط اجتماعی در ورای بازی های رایانه ای
  • CALN چارچوب نظری علوم استفاده‌شده در تولید رویه‌ای محتوا
  • بررسی تأثیرات واقعیت مجازی بر کاربر بازیهای رایانهای ورزشی و توانبخشی
  • بررسی تأثیر وجود روایت دربازی‌های کژوال بر میزان لذت و غوطه-وری بازیکنان
  • بازی جست‌وجوگر برای تقویت توجه پایدار به‌منظور افزایش عملکرد ذهن آگاه
  • چگونگی واكسيناسيون افراد در بازی جدی با مدل‌سازي مبتني بر گراف
  • تأثیر بازی رایانه ای آموزش درس ریاضی بر خودـ‏راهبری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه پنجم شهر بیرجند
  • پیش بینی پرخاشگری و اعتیاد به بازیهای رایانه ای بر اساس سواد رسانه ای مادران در دانش آموزان دوره متوسطه اول
  • وفقی‌سازی آواتار اندام‌های فوقانی با توانایی‌های بیمار در بازی‌های جدی توانبخشی
  • تحلیل و مقایسه نقش ادرادک، شخصیتی در داستان کافکا، نظریه فروید و بازی دث استرندینگ
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]