طراحی بازی تعاملی رایانه ای برای ارتقای مهارتهای اجتماعی- احساسی کودکان پیشدبستانی مبتلا به الکسی تایمی
Designing an interactive computer game to promote the socio-emotional skills of preschool children with Alexithymia
نویسندگان :
مریم خلیلی ( دانشگاه تهران ) , فاطمه شکوری راد ( دانشگاه تهران )
چکیده
اهمیت یادگیری مهارتهای احساسی به عنوان زیرمجموعهای از مهارتهای اجتماعیِ کودکان، بر کسی پوشیده نیست. این مهارتها، در برخورداری کودک پیشدبستانی از سطح سلامت جسمی و روانی بالا، بسیار تاثیرگذار هستند. کودک به کمک این مهارت ها میتواند با دیگران ارتباط سالم و موثر برقرار کرده و برای ورود به دوران مدرسه کسب آمادگی کند. در مقیاس وسیعتر، هر کسبوکاری در جامعه جهانی برای شکوفا شدن، نیازمند افرادی است که مهارتهای اجتماعی- احساسی را به خوبی آموخته باشند؛ از این رو لازم است آموزش این مهارتها به کودکان که آیندهسازان جامعه هستند، از سنین کم آغاز شود. از سوی دیگر، در قرن 21، فضای دیجیتال و بازیهای رایانهای به بخشی جداییناپذیر از زندگی کودکان تبدیل شدهاند. کودکان نه تنها با بازی رایانهای سرگرم میشوند، بلکه به کمک آن میتوانند بیاموزند و مهارتهای مختلف خود را ارتقا بخشند. از همین رو، میتوان از بازی رایانهای، به عنوان یک ابزار تعاملی، برای آموزش مهارتهای اجتماعی- احساسی، بهره جست. هدف از انجام پژوهش حاضر، طراحی یک بازی فیزیکی- دیجیتالی برای کودکان پیش دبستانی مبتلا به الکسی تایمی است که به کمک آن بتوان به بیان نقش بازیهای رایانهای در ارتقای مهارتهای اجتماعی- احساسی آنان پرداخت. در این پژوهش از متدلوژی طراحی انسانمحور آیدیو که شامل فازهای مختلف الهام، ایده و اجرا می باشد استفاده شده است.کليدواژه ها
بازی تعاملی، مهارتهای اجتماعی- احساسی،کودک پیش دبستانی، آموزش، الکسی تایمیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:مریم خلیلی , 1399 , طراحی بازی تعاملی رایانه ای برای ارتقای مهارتهای اجتماعی- احساسی کودکان پیشدبستانی مبتلا به الکسی تایمی , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.