پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
  4. مقاله «ذهن‌های خشمگین» طراحی و تولید یک بازی رایانه‌ای بر اساس تئوری تخلیه هیجانی و بررسی اثر آن بر مدیریت و کاهش خشم
عنوان رویداد : هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
تاریخ برگزاری : 01 اسفند ماه 1400

«ذهن‌های خشمگین» طراحی و تولید یک بازی رایانه‌ای بر اساس تئوری تخلیه هیجانی و بررسی اثر آن بر مدیریت و کاهش خشم

Angry Minds Designing a computer game based on abreaction theory and examining its effect on anger management
نویسندگان :

عباس موسیوند ( هنر اسلامی تبریز ) , شهریار درهمی ( هنر اسلامی تبریز ) , مهدی پور جعفر ( هنر اسلامی تبریز )

دانلود فایل   

چکیده

مقدمه در این پژوهش سعی بر آن شد تا با ساخت یک بازی مبتنی بر نظریه تخلیه هیجانی، دریابیم که آیا تخلیه هیجانی از طریق بازی‌های رایانه‌‌ای باعث می‌شود تا افراد بتوانند خشم خود را مدیریت کرده و آن را کاهش دهند یا خیر. محیط‌های بازی، ابزارهای در اختیار بازیکن، جلوه‌های تصویری و صوتی ارائه‌شده در بازی همه در جهت تخلیه هیجانات خشمگینانه کاربر طراحی‌شده‌اند. پژوهش حاضر باهدف بررسی نظریه تخلیه هیجانی با استفاده از بازی‌ رایانه‌ای بر مدیریت و کاهش خشم افراد انجام شد. مواد و روش‌ها طرح پژوهش حاضر با دو گروه آزمودنی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه دانشجویان دانشگاه هنر اسلامی تبریز در سال تحصیلی 1400-1401 بودند که 20 نفر از آن‌ها انتخاب و در دو گروه 10 نفره قرار گرفتند. 10 نفر بازی طراحی‌شده را دریافت کرده و برای 10 نفر حاضر در گروه کنترل مداخله‌ای صورت نگرفت. داده‌ها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس یک متغیره مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفتند. نتایج تحلیل داده‌ها نشان داد که بین میانگین نمره‌های پیش‌آزمون و پس‌آزمون گروه آزمایش و کنترل تفاوت معنی‌داری وجود داشت (05 0p=)، به‌نحوی‌که بازی «ذهن‌های خشمگین» باعث بهبود در کاهش خشم افراد شد. نتیجه‌گیری این مطالعه نشان داد که احتمالا تخلیه هیجانی از طریق بازی‌های رایانه‌ای، به‌طور مثال بازی «ذهن‌های خشمگین» می‌تواند به‌عنوان یک روش اثربخش در افراد برای کاهش خشم مورداستفاده قرار بگیرد.

کليدواژه ها

تخلیه هیجانی، مدیریت خشم، بازی‌های رایانه‌ای، بازی‌های رایانه‌ای مبتنی بر شواهد

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
عباس موسیوند , 1400 , «ذهن‌های خشمگین» طراحی و تولید یک بازی رایانه‌ای بر اساس تئوری تخلیه هیجانی و بررسی اثر آن بر مدیریت و کاهش خشم , هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها

برگرفته از رویداد



هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
تاریخ برگزاری : 01 اسفند ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی تاثیر توانبخشی شناختی( CRT ) مبتنی بر بازی های رایانه ای بر اجزای شناخت در دانش آموزان با اختلال اضطراب اجتماعی
  • نظریه‌ها و اصول یادگیری پشتیبان آموزش مبتنی بر بازی‌های دیجیتال
  • اثربخشی بازی‌ رایانه‌ای لِگو در پشتیبانی از تفکر طراحی نوآموزان دختر مقطع پیش‌دبستانی
  • یک عملگر نقاد پیشرفته برای یادگیری عامل در محیط بازی فوتبال گوگل
  • مصورسازی هوشمند دادههای بازیهای ویدیویی براساس پلتفرم
  • تاثیر بازی های رایانه ای مبتنی بر پلت فرم واقعیت مجازی بر افزایش سطح تعاملات اجتماعی دانش آموزان افسرده
  • بهبود تولید مراحل بازی Super Mario Bros با استفاده از الگوریتم‌های نمونه‌برداری در زبان برنامه‌سازی احتمالاتي فيگارو
  • روش های حل و فصل اختلافات بین المللی سازندگان و کاربران بازی های رایانه ای
  • چگونه گیمهای ماجراجویانه و اکشن عملکرد شناختی گیمرها را بهبود می دهند؟
  • تحلیل فقهی- حقوقی خریدوفروش اکانت بازی‌های مجازی
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]