انگیزش کاربر و تاثیر آن بر نگرش به بازی های خدماتی و تمایل به خرید آنلاین در شبکه های اجتماعی و وبسایت ها
User motivation and its impact on attitudes toward service games and intention to online purchase on social networks and website
نویسندگان :
ریحانه السادات طبائیان ( دانشگاه اصفهان ) , مجید محمدشفیعی ( دانشگاه اصفهان )
چکیده
هدف پژوهش حاضر شناخت و بررسي عوامل مؤثر بر انگيزش دروني و بيروني کاربران بازیهای خدماتی و تببین روابط بين آنها با نگرش به این نوع بازی ها و تمايل به خريد آنلاین است. عوامل موثر بر انگيزش بيروني و دروني شناسایی شده عبارتاند از بومی سازي، شخصي سازي، بهنگام بودن، جذابیت بصري، تصوير اجتماعي، سهولت درک شده و ارزش درک شده. اين پژوهش كاربردي و از نظر روش توصيفي- پيمايشي است. جامعه آماري پژوهش کاربرانی هستند که به صورت اينترنتي اقدام به انجام بازی در فضای آنلاین وبسایتها و شبکه های اجتماعی می کنند. براي جمع آوري داده ها از پرسشنامه استفاده شد. روایی محتواي سؤالات پرسشنامه توسط اساتيد و خبرگان حوزه رفتار کاربران بررسي و تایید شد و پایایی آن با مقدار آلفای کرونباخ 0.78 مورد تایید قرار گرفت. از مدلسازي معادلات ساختاري براي آزمون فرضيه ها استفاده شد. با توجه به نتايج به دست آمده، مشخص شد تمامی عوامل موثر بر انگيزش دروني و بيروني کاربر بجز ارزش درک شده بر نگرش به بازی های خدماتی شبکه های اجتماعی و تمايل به خريد آنلاین از آن ها تاثیر مثبت معنادار دارد.کليدواژه ها
بازی های شبکه اجتماعی، نگرش به بازی ها، انگيزش کاربر، شخصي سازي، جذابیت بصريکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:ریحانه السادات طبائیان , 1400 , انگیزش کاربر و تاثیر آن بر نگرش به بازی های خدماتی و تمایل به خرید آنلاین در شبکه های اجتماعی و وبسایت ها , هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
برگرفته از رویداد
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.