پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
  4. مقاله بررسی رابطه شایستگی حرفه ای معلمان در اجرای بازی های رایانه ای و افزایش توجه در دانش آموزان بیش فعال بر اساس استاندارد TPACK
عنوان رویداد : هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
تاریخ برگزاری : 01 اسفند ماه 1400

بررسی رابطه شایستگی حرفه ای معلمان در اجرای بازی های رایانه ای و افزایش توجه در دانش آموزان بیش فعال بر اساس استاندارد TPACK

Investigating the relationship between teachers professional competence in playing computer games and increasing attention in hyperactive students according to TPACK standard
نویسندگان :

نرگس میرانی سرگزی ( دانشگاه شیراز ) , افسانه پودینه ( دانشگاه زاهدان ) , ناهید کشته گر ( دانشگاه سیستان و بلوچستان )

دانلود فایل   

چکیده

هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی رابطه شایستگی حرفه ای معلمان در اجرای بازی های رایانه ای و افزایش توجه در دانش آموزان بیش فعال بر اساس استاندارد TPACK بود. پژوهش حاضر از حیث هدف کاربردی و در زمرۀ پژوهش های توصیفی-پیمایشی از نوع همبستگی قرار دارد. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه معلمان و دانش آموزان مبتلا به بیش فعالی و نقص توجه استان فارس در سال تحصیلی 1401-1400 تشکیل می دهد. با توجه به حجم جامعه و بر اساس در دسترس بودن نمونه، تعداد 150 معلم و 150 دانش آموز که براساس ملاک های تشخصیص DSM-5 تشخیصبیش فعالی دریافت کرده بودند؛به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در پژوهش شامل پرسشنامه استاندارد اختلال کمبود توجه سوانسون و همکاران(1980) و پرسشنامه درک دانش TPACK لین و جاونگ(2013)بود؛ که برای سنجش دانش TPACK معلمان و میزان توجه دانش آموزان استفاده شد. تحلیل داده ها به وسیلۀ آزمون ضریب رگرسیونچندگانه و ضریب همبستگی پیرسون با استفاده از نرم افزار SPSS25 انجام شد. نتایج حاکی از آن بود که بین شایستگی های حرفه ای معلمان از بعد دانش محتوایی با افزایش توجه در دانش آموزان بیش فعال بر اساس استاندارد TPACK همبستگی معنی دار مشاهده نشد؛اما بین شایستگی های حرفه ای معلمان از بعد دانش تکنولوژی و دانش پداگوژی و دانشTPACK با افزایش توجه در دانش آموزان بیش فعال بر اساس استاندارد TPACK همبستگی معنی داری وجود دارد.

کليدواژه ها

کلمات کليدي شایستگی حرفه ای معلمان، بازی های رایانه ای، افزایش توجه، دانش آموزان بیش فعال، استاندارد TPACK

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1400 , بررسی رابطه شایستگی حرفه ای معلمان در اجرای بازی های رایانه ای و افزایش توجه در دانش آموزان بیش فعال بر اساس استاندارد TPACK , هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها

برگرفته از رویداد



هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
تاریخ برگزاری : 01 اسفند ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • بهبود عملکرد شبکه عصبی عمیق در تولید خودکار محتوای بازی های رایانه ای
  • کنترل بازی های رایانه‌ای به کمک ردیابی نقاط نشانگر آناتومیک بدن؛ تجربه‌ی غوطه‌وری واقعی در فضای مجازی
  • مدل مفهومی عوامل مؤثر بر پذيرش بومی‌سازی بازی‌های رايانه‌ای
  • تبیین تجربه بازیکنان ویدئویی در مواجهه با رابط‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری( مطالعه موردی فرزندان مورتا)
  • A Systematic Review of Video Games for Speech Rehabilitation
  • تحلیل تماتیک روند پژوهشی بازی های جدی در ایران و در جهان
  • اثربخشی درمان مبتنی بر مهرورزی مادران بر اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای، ارتباط با والدین و پرخاشگری کودکان پیش‌دبستانی
  • انگیزش کاربر و تاثیر آن بر نگرش به بازی های خدماتی و تمایل به خرید آنلاین در شبکه های اجتماعی و وبسایت ها
  • مروری بر چالش‌های طراحی موسیقی متن در بازی‌های رایانه‌ای
  • امکان سنجی اثرگذاری بازی های رایانه ای بر اختلال سوگیری افراد افسرده به همراه تولید یک بازی رایانه ای دیالوگ محور
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]