ترازچین طراحی یک بازی آموزشی بهمنظور آموزش غیرمستقیم ریاضیات به دانشآموزان
Tarazchin An educational videogame to teach mathematic indirectly to students
نویسندگان :
زهرا انصاری پویا ( دانشکده چند رسانه ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , سید محمد مهدی مدرسی ( دانشکده چند رسانه ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , یونس سخاوت ( دانشکده چند رسانه ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز )
چکیده
بازیهای رایانهای میتوانند اهدافی فراتر از «سرگرمی صِرف» داشته باشند. آموزش یکی از حوزههایی است که بازیهای رایانهای در آن ورود کردهاند و بر اساس تحقیقات بیشماری که طی سالهای اخیر انجامشده است، تأثیرات مثبت فراوانی داشتهاند. هدف از این پژوهش، طراحی و تولید یک بازی رایانهای آموزشی در درس ریاضی برای دانشآموزان مقطع ابتدایی است. ترازچین یک بازی کژوال دوبعدی برای تلفن همراه است که سعی دارد به شیوهای غیرمستقیم دانش آموزان را با مفاهیم جمع بستن، بزرگی، کوچکی و تساوی در ریاضیات آشنا کند. در این بازی جعبههایی با تعداد و چیدمان متفاوت از بالا به سمت پایین سرازیر میشوند تا به اهرمی که پایین صفحه قرار دارد برسند. بازیکن باید با انتخاب جعبههای صحیح، توازن را در دو سمت اهرم برقرار نماید. بازی در مراحل مختلف طراحی شده و بازیکن با طی کردن هر مرحله و کسب امتیازات لازم به مرحلهی بعد میرود. در ادامه از معلمان پایههای مختلف دبستان نظرسنجی به عمل آمد که نتایج حاکی از این بود که بازی ترازچین بر اساس اصول آموزشی درس ریاضی طراحی شده و جذابیتهای لازم برای دانش آموزان را داراست و میتواند تأثیرات خوبی در فرآیند یادگیری درس ریاضی داشته باشد.کليدواژه ها
بازی جدی، بازی آموزشی، آموزش ریاضی، بازی رایانهایکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:زهرا انصاری پویا , 1400 , ترازچین طراحی یک بازی آموزشی بهمنظور آموزش غیرمستقیم ریاضیات به دانشآموزان , هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
برگرفته از رویداد
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.