پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
  4. مقاله ترازچین طراحی یک بازی آموزشی به‌منظور آموزش غیرمستقیم ریاضیات به دانش‌آموزان
عنوان رویداد : هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
تاریخ برگزاری : 01 اسفند ماه 1400

ترازچین طراحی یک بازی آموزشی به‌منظور آموزش غیرمستقیم ریاضیات به دانش‌آموزان

Tarazchin An educational videogame to teach mathematic indirectly to students
نویسندگان :

زهرا انصاری پویا ( دانشکده چند رسانه ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , سید محمد مهدی مدرسی ( دانشکده چند رسانه ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , یونس سخاوت ( دانشکده چند رسانه ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز )

دانلود فایل   

چکیده

بازی‌های رایانه‌ای می‌توانند اهدافی فراتر از «سرگرمی صِرف» داشته باشند. آموزش یکی از حوزه‌هایی است که بازی‌های رایانه‌ای در آن ورود کرده‌اند و بر اساس تحقیقات بی‌شماری که طی سال‌های اخیر انجام‌شده است، تأثیرات مثبت فراوانی داشته‌اند. هدف از این پژوهش، طراحی و تولید یک بازی رایانه‌ای آموزشی در درس ریاضی برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی است. ترازچین یک بازی کژوال دوبعدی برای تلفن همراه است که سعی دارد به شیوه‌ای غیرمستقیم دانش آموزان را با مفاهیم جمع بستن، بزرگی، کوچکی و تساوی در ریاضیات آشنا کند. در این بازی جعبه‌هایی با تعداد و چیدمان متفاوت از بالا به سمت پایین سرازیر می‌شوند تا به اهرمی که پایین صفحه قرار دارد برسند. بازیکن باید با انتخاب جعبه‌های صحیح، توازن را در دو سمت اهرم برقرار نماید. بازی در مراحل مختلف طراحی شده و بازیکن با طی کردن هر مرحله و کسب امتیازات لازم به مرحله‌ی بعد می‌رود. در ادامه از معلمان پایه‌های مختلف دبستان نظرسنجی به عمل آمد که نتایج حاکی از این بود که بازی ترازچین بر اساس اصول آموزشی درس ریاضی طراحی شده و جذابیت‌های لازم برای دانش آموزان را داراست و می‌تواند تأثیرات خوبی در فرآیند یادگیری درس ریاضی داشته باشد.

کليدواژه ها

بازی جدی، بازی آموزشی، آموزش ریاضی، بازی رایانه‌ای

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
زهرا انصاری پویا , 1400 , ترازچین طراحی یک بازی آموزشی به‌منظور آموزش غیرمستقیم ریاضیات به دانش‌آموزان , هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها

برگرفته از رویداد



هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
تاریخ برگزاری : 01 اسفند ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • استفاده از الگوریتم k-برش برای تحلیل بازی‌ برخط چند‌نفره
  • تحلیل فقهی- حقوقی خریدوفروش اکانت بازی‌های مجازی
  • تبیین تجربه بازیکنان ویدئویی در مواجهه با رابط‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری( مطالعه موردی فرزندان مورتا)
  • مصورسازی داده‌های کمپین‌های تبلیغاتی جهت تحلیل بهتر بازی‌های تبلیغاتی
  • شناخت شاخص‎های بومی سوادبازی‌های ‎رایانه ‎ای مصاحبه عمیق با کارشناسان
  • بهبود تولید مراحل بازی Super Mario Bros با استفاده از الگوریتم‌های نمونه‌برداری در زبان برنامه‌سازی احتمالاتي فيگارو
  • موسیقی و اُنس بازیکن با کاراکتر در بازی‌های رایانه‌ای
  • چالش‌ها و فرصت‌های استفاده‌ از بلاک چین برای جعبه‌های غنیمت در بازی‌های رایانه‌ای
  • تاثیر بازی های رایانه ای مبتنی بر پلت فرم واقعیت مجازی بر افزایش سطح تعاملات اجتماعی دانش آموزان افسرده
  • اثربخشی بازی‌ رایانه‌ای لِگو در پشتیبانی از تفکر طراحی نوآموزان دختر مقطع پیش‌دبستانی
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]