پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
  4. مقاله تبدیل حرکات انسانی به یک نقاشی مفهومی بر اساس موسیقی با کمک سیستم ثبت حرکت
عنوان رویداد : پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
تاریخ برگزاری : 30 بهمن ماه 1398

تبدیل حرکات انسانی به یک نقاشی مفهومی بر اساس موسیقی با کمک سیستم ثبت حرکت

Mapping human movements to conceptual drawings using motion capture systems
نویسندگان :

مرجان بهروزپور باغمیشه ( دانشگاه هنراسلامی تبریز-دانشکده چند رسانه ای ) , فاطمه رضایی ( دانشگاه هنراسلامی تبریز-دانشکده چند رسانه ای ) , آیلار فاخریان ( دانشگاه هنراسلامی تبریز-دانشکده چند رسانه ای ) , یونس سخاوت ( دانشگاه هنراسلامی تبریز-دانشکده چند رسانه ای )

دانلود فایل   

چکیده

ثبت حرکات توسط دستگاه موشن کپچر موضوعی است که در سال‌های اخیر بیشتر موردتوجه و تحقیق بوده است و از این امر در موارد مختلفی همچون: بهبود عملکرد بیماران دارای مشکلات حرکتی، افزایش انگیزه و خلاقیت کاربران استفاده‌شده است، همچنین می‌توان در صنعت فیلم‌برداری و ساخت انیمیشن های دو و سه‌بعدی از این صنعت بهره برد. تحقیقات نشان داده است که استفاده از این دستگاه برای بالا بردن خلاقیت و قدرت تفکر بسیار مناسب است. هدف از انجام این پژوهش، بهره‌گیری از دستگاه موشن کپچر مدل وی کان برای تبدیل حرکات خلاقانه انسانی با کمک موسیقی به یک نقاشی مفهومی است. به همین منظور برای بومی‌سازی این فرایند از آلبوم موسیقی هفتواد مسعود نکویی و بخش اول این آلبوم بنام مقدمه استفاده‌شده است تا درنهایت بتوان این موسیقی را با کمک دستگاه موشک کپچر، به یک نقاشی کاملاً خلاقانه و مفهومی تبدیل کرد.

کليدواژه ها

نقاشی دیجیتالی، موشن کپچر، تبدیل حرکت به نقاشی، حرکت موزون

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
یونس سخاوت , 1398 , تبدیل حرکات انسانی به یک نقاشی مفهومی بر اساس موسیقی با کمک سیستم ثبت حرکت , پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها

برگرفته از رویداد



پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
تاریخ برگزاری : 30 بهمن ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • طراحی و اعتبارسنجی نرم افزار تکالیف دوگانه مبتنی بر سنسور کینکت در محیط واقعیت مجازی برای ارزیابی اختلالات شناختی در سالمندان
  • مزایای بازی جدی به سبک سکویی در آموزش کلمات انگلیسی برای کودکان
  • راهکاری برای بهبود فرآیند ثبت داده‌های حرکتی با هدف جمع‌آوری داده‌های حرکات موزون آذری
  • شناسایی عنصر های تربیتی نسل تراز انقلاب از منویات امام خامنه ای با روش تحلیلی مضمونی در جهت تولید بازی های دیجیتال
  • مصور سازی هوشمند بازی فیفاجهت انتخاب بازیکن مناسب برای موقعیت مکانی در زمین بازی
  • تأثیر وجود نمادهای بومی شهری در بازی رایانه‌ای بر حس غوطه‌وری بازیکن
  • بسترهای وقوع و پیشگیری از جرم در زندگی دوم
  • تاثیر رنگ در ادراک زمانی کاربران بازی‌های رایانه‌ای
  • طراحی سیستم موزه مجازی هوشمند با استفاده از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده
  • نگرشی بر سیاست کیفری ایران در منع تبعیض نژادی_قومی در صنعت بازی های رایانه ای
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]