ارائه روشی جدید جهت بازی وارسازی پارکینگ هوشمند
Introducing a new way to gamification of smart parking
نویسندگان :
حکیمه مظاهری ( دانشگاه کاشان ) , سلمان گلی ( دانشگاه کاشان )
چکیده
شهر هوشمند، با هدف صرفه جویی در منابع و هزینه ها و بهبود کیفیت زندگی شهری بنا میشود. مهم ترین گام در این زمینه توجه به مقوله شهروند محوری است. حضور سنسورهای نظارتی در سطح شهر و توام شدن آن ها با زندگی روزمره انسان ها نگرانی های حضور فناوری در نقض حریم شخصی را ایجاد کرده است که نتیجه آن بی اعتمادی افراد به فناوری های هوشمند است. بنابراین، باتوجه به افزایش استفاده از تلفن های هوشمند و به منظور ایجاد انگیزه و رغبت در شهروندان جهت بهره وری از تکنولوژی های هوشمند، ارائه راهکارهای آموزشی و فرهنگ سازی استفاده از فناوری های هوشمند اجتناب ناپذیر خواهد بود. بدین منظور در این پژوهش، در ابتدا تحقیقات انجام شده در رابطه با مسائل و چالش های مختلف پارکینگ هوشمند مورد بررسی قرار گرفته و سپس یک روش جدید جهت بازی وارسازی مبتنی بر پوشه محدب با هدف کمینه ساختن مساحت پیمایش شده توسط راننده به همراه مدل بازی سازی بوم ارائه شده است. استفاده از این فناوری از یک طرف باعث افزایش تعامل انسان با شبکه های هوشمند و ترغیب کاربران شده و از طرف دیگر با اعطای تسهیلات اجتماعی باعث آموزش صحیح رفتار اجتماعی و فرهنگ سازی شده و بهبودی در راستای پیاده سازی سیاست های سازمان هایی مانند شهرداری و راهنمایی و رانندگی خواهد بود. ضمن اینکه توسعه این بخش از کاربردهای اینترنت اشیا با افزایش مشارکت و انگیزه فعال رانندگان می تواند منجر به کاهش ترافیک شهری و افزایش سطح رضایت شهروندی شود.کليدواژه ها
شهر هوشمند، پارکینگ هوشمند، بازی وارسازی، اینترنت اشیا، آموزش و فرهنگ سازی.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:حکیمه مظاهری , 1398 , ارائه روشی جدید جهت بازی وارسازی پارکینگ هوشمند , پنجمين كنفرانس بينالمللي بازيهاي رايانهاي،فرصتها و چالشها
برگرفته از رویداد
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.