پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
  4. مقاله طراحی ابزار نقاشی دیجیتال با رویکرد واقع‌گرایانه به کمک واقعیت‌مجازی
عنوان رویداد : پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
تاریخ برگزاری : 30 بهمن ماه 1398

طراحی ابزار نقاشی دیجیتال با رویکرد واقع‌گرایانه به کمک واقعیت‌مجازی

Designing a digital painting tool with a realistic approach using virtual reality
نویسندگان :

هادی اکبرزاده ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , مهرداد ولی‌پور ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , سجاد خورشیدی ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , یونس سخاوت ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز )

دانلود فایل   

چکیده

امروزه به کمک فناوری واقعیت‌مجازی، ابزارها و بازی‌های سودمندی در زمینه‌های مختلف تولید گشته‌اند؛ که یکی از این عرصه‌ها، استفاده از این تکنولوژی جهت شبیه‌سازی مراحل و اعمال مختلفِ زندگی واقعی انسان است. در این مقاله، با توجه به موئلفه‌های قابل دسترس برای یک نقاش در دنیای واقعی، یک بازی طراحی شده است که ابزارهای نقاشی و طراحی در آن به‌دور از واقعیت نباشد؛ سپس از هنرمندان ماهر و باتجربه درخواست شد تا با این ابزار و یک ابزار مشابه دیگری که نقاشی در آن بصورت خلاف واقع می‌باشد کار کنند. در ادامه طی پرسشنامه‌ای شفاهی، نتایج قابل توجهی حاصل شد که نشان از اهمیت استفاده از موئلفه‌ها و شاخص‌های واقع‌گرایانه در طراحی ابزارها داشت و هنرمندان با اینگونه موارد، احساس همزادپنداری کرده و آن را برای اهداف مختلف خود کاربردی‌تر می‌دانستند. لذا در نهایت نتیجه برآن شد که استفاده از ابزارهای واقع‌گرایانه برای نقاشی در بازی‌های واقعیت مجازی، می‌تواند نسبت به ابزارهای غیرواقع‌گرایانه، در جهت افزایش بهرة هنری کاربران نقش موئثرتر و بهتری داشته باشد.

کليدواژه ها

واقعیت مجازی، نقاشی، نقاشی دیجیتال، شبیه سازی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
هادی اکبرزاده , 1398 , طراحی ابزار نقاشی دیجیتال با رویکرد واقع‌گرایانه به کمک واقعیت‌مجازی , پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها

برگرفته از رویداد



پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
تاریخ برگزاری : 30 بهمن ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • بازی رایانه ای، ابزاری نوین و کارآمد در سایبر دیپلماسی
  • تحلیل محتوای اپلیکیشن واقعیت افزوده آموزش نماز ویژه ی دانش آموزان مقطع ابتدایی براساس اصول چندرسانه ای مایر
  • بازی «درون من»: طراحی یک بازی به‌منظور بررسی و امکان‌سنجی تأثیر بازی‌های رایانه‌ای بر روی خشم و مدیریت آن
  • تأثیر وجود نمادهای بومی شهری در بازی رایانه‌ای بر حس غوطه‌وری بازیکن
  • شناسایی عنصر های تربیتی نسل تراز انقلاب از منویات امام خامنه ای با روش تحلیلی مضمونی در جهت تولید بازی های دیجیتال
  • بررسی کاربردپذیری فعالیت‌های مبتنی بر واقعیت افزوده‌ی خودمانی در شناخت درمانی و درک خوانداری انگلیسی با اهداف پزشکی
  • Synergistic nature of digital game-based language learning and Task-based language teaching
  • ارائه یک رویکرد جدید جهت اولویت بندی موارد آزمون مبتنی بر الگوریتم جستجوی گرانشی در برنامه ها و بازی های رایانه ای
  • Postmodernism and New Weird in Remedy’s Control
  • نگرشی بر سیاست کیفری ایران در منع تبعیض نژادی_قومی در صنعت بازی های رایانه ای
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]