بررسی چگونگی بازنمایی شخصیت های اسطوره ای ایران در بازیِ «نجات قلعه» در گوشی هوشمند
Exploring how to represent Iranian mythical characters in the game "Save the Fortress" on the smartphone
نویسندگان :
ستایش احمدی ( دانشگاه آزاد علوم تحقیقات ) , ایلناز رهبر ( عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات ) , محمد معین الدینی ( عضو هیئت علمی دانشگاه هنر سوره )
چکیده
اين مقاله با هدف مطالعه و بررسی بازنمایی شخصیت های اسطورههای ملی در بازيهای هوشمند به نگارش درآمده است. بازي هوشمند «نجات قلعه» به عنوان مطالعه مورده انتخاب شده است. ازآنجاکه اساطير، فرهنگ هر جامعه را ميسازد و از طرفي، فرهنگ و طرز تفکر جامعه را نشان ميدهد، ضرورت مطالعه و چگونگی بازتاب اساطير در بازيهای جديد، ضروری است زیراکه بازی ها می توانند وسيلهای غيرمستقيم در آموزش و انتقال فرهنگ و تمدن و تاریخ کشور باشند. نتیجه بدستآمده نشان میدهد ساختار اساطير ايرانی در اين بازي بهخوبی نشان داده نشده است و از نظر تصویرسازی برخی شخصیت ها به شیوه مناسبی تصویرسازی نشده اند. از طرفی میتوان با نگاه جدی تری به بررسی نقش بازی های رایانه ای در حوزه فناوریهای مدرن پرداخت تا هویتیابی و فرهنگسازی در کودکان و نوجوانان مسیر درستی به خود بگیرد. تجزيه وتحليل اطلاعات موجود نشان ميدهد که اگر برای ساخت هر بازی قواعد و اصول آن رعايت شود و محتوای آن بر مبنای روایات اصلی و صحیحی باشد، دستیابی به شناساندن فرهنگ غنی و کهن ایرانی به مردم جامعه میسر خواهد شد. این پژوهش به شیوه توصیفی-تحلیلی انجام شده و از نظر هدف بنیادی است.کليدواژه ها
اساطير ايراني، بازيهای هوشمند، نجات قلعهکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:ایلناز رهبر , 1398 , بررسی چگونگی بازنمایی شخصیت های اسطوره ای ایران در بازیِ «نجات قلعه» در گوشی هوشمند , پنجمين كنفرانس بينالمللي بازيهاي رايانهاي،فرصتها و چالشها
برگرفته از رویداد
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.