پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
  4. مقاله بررسی چگونگی بازنمایی شخصیت های اسطوره ای ایران در بازیِ «نجات قلعه» در گوشی هوشمند
عنوان رویداد : پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
تاریخ برگزاری : 30 بهمن ماه 1398

بررسی چگونگی بازنمایی شخصیت های اسطوره ای ایران در بازیِ «نجات قلعه» در گوشی هوشمند

Exploring how to represent Iranian mythical characters in the game "Save the Fortress" on the smartphone
نویسندگان :

ستایش احمدی ( دانشگاه آزاد علوم تحقیقات ) , ایلناز رهبر ( عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات ) , محمد معین الدینی ( عضو هیئت علمی دانشگاه هنر سوره )

دانلود فایل   

چکیده

اين مقاله با هدف مطالعه و بررسی بازنمایی شخصیت های اسطوره‌های ملی در بازي‌های هوشمند به نگارش درآمده است. بازي‌ هوشمند «نجات قلعه» به عنوان مطالعه مورده انتخاب شده است. ازآنجاکه اساطير، فرهنگ هر جامعه را مي‌سازد و از طرفي، فرهنگ و طرز تفکر جامعه را نشان مي‌دهد، ضرورت مطالعه و چگونگی بازتاب اساطير در بازي‌های جديد، ضروری است زیراکه بازی ها می توانند وسيله‌ای غيرمستقيم در آموزش و انتقال فرهنگ و تمدن و تاریخ کشور باشند. نتیجه بدست‌آمده نشان می‌دهد ساختار اساطير ايرانی در اين بازي‌ به‌خوبی نشان داده نشده است و از نظر تصویرسازی برخی شخصیت ها به شیوه مناسبی تصویرسازی نشده اند. از طرفی می‌توان با نگاه جدی تری به بررسی نقش بازی های رایانه ای در حوزه فناوری‌های مدرن پرداخت تا هویت‌یابی و فرهنگ‌سازی در کودکان و نوجوانان مسیر درستی به خود بگیرد. تجزيه‌ وتحليل اطلاعات موجود نشان مي‌دهد که اگر برای ساخت هر بازی قواعد و اصول آن رعايت شود و محتوای آن بر مبنای روایات اصلی و صحیحی باشد، دستیابی به شناساندن فرهنگ غنی و کهن ایرانی به مردم جامعه میسر خواهد شد. این پژوهش به شیوه توصیفی-تحلیلی انجام شده و از نظر هدف بنیادی است.

کليدواژه ها

اساطير ايراني، بازي‌های هوشمند، نجات قلعه

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
ایلناز رهبر , 1398 , بررسی چگونگی بازنمایی شخصیت های اسطوره ای ایران در بازیِ «نجات قلعه» در گوشی هوشمند , پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها

برگرفته از رویداد



پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
تاریخ برگزاری : 30 بهمن ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • مزایای بازی جدی به سبک سکویی در آموزش کلمات انگلیسی برای کودکان
  • ارائه یک رویکرد جدید جهت اولویت بندی موارد آزمون مبتنی بر الگوریتم جستجوی گرانشی در برنامه ها و بازی های رایانه ای
  • شناسایی عنصر های تربیتی نسل تراز انقلاب از منویات امام خامنه ای با روش تحلیلی مضمونی در جهت تولید بازی های دیجیتال
  • بررسی زمان واکنش بازیکنان در بازی های رایانه ای در محیط های مختلف
  • بازی وار سازی سیستم دوچرخه ثابت با هدف بهبود وضعیت جسمانی دانشجویان و تولید انرژی
  • بررسی زمان واکنش در تشخیص تنالیته های رنگی در بازی های رایانه ای
  • راهکاری برای بهبود فرآیند ثبت داده‌های حرکتی با هدف جمع‌آوری داده‌های حرکات موزون آذری
  • اثر بخشی فیلیال تراپی مجازی مادران برمهارتهای اجتماعی وپرخاشگری در کودکان دارای اختلال یادگیری
  • بهبود شاخص شناختی )توجه( در شرکت کنندگان با بررسی هورمونی و سیگنال های مغزی
  • جبر یا اختیار، معنا و مفهوم کات سین (cut scene) در بازی های رایانه ای
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]