پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
  4. مقاله طراحی سیستم موزه مجازی هوشمند با استفاده از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده
عنوان رویداد : پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
تاریخ برگزاری : 30 بهمن ماه 1398

طراحی سیستم موزه مجازی هوشمند با استفاده از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

Designing an intelligent virtual museum system using virtual reality and augmented reality
نویسندگان :

فرزان مرادی ( دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات ) , آرش شریفی ( دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات )

دانلود فایل   

چکیده

موزه مجازی، مجموعه ای از تصاویر ضبط شده دیجیتالی، فایل های صوتی، اسناد متنی و سایر اطلاعات تاریخی، علمی یا فرهنگی است که از طریق رسانه های الکترونیکی قابل دسترسی هستند. یک موزه مجازی اجسام واقعی را در خود جای نمی دهد، در نتیجه فاقد ویژگی های تعاملی است. با این وجود، به کمک فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و با طراحی موزه به صورت مدل های سه بعدی، مخاطبان بدون حضور در موزه و از راه دور می توانند از موزه دیدن و با محیط تعامل داشته باشند. هدف این پژوهش، طراحی سیستم موزه مجازی هوشمند برای موزه و مکان های گردشگری، با استفاده از فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی است. از این رو با طراحی و ساخت یک برنامه کاربردی برروی تلفن همراه، امکان نمایش اطلاعات اجسام و اشیا موجود در موزه مجازی توسط فناوری واقعیت افزوده و بازدید از موزه مجازی توسط فناوری واقعیت مجازی فراهم آمده است و در نتیجه گردشگر لذت بیشتری می برد.

کليدواژه ها

موزه مجازی، گردشگری هوشمند، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
آرش شریفی , 1398 , طراحی سیستم موزه مجازی هوشمند با استفاده از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده , پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها

برگرفته از رویداد



پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
تاریخ برگزاری : 30 بهمن ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • بازی، جامعه پذیری و زندگی اجتماعی
  • مقایسه هوش اجتماعی و هویت جنسی، پرخاشگری و گرایش به اعتیاد در نوجوانان وابسته به بازی های ویدویی(GTA) و نوجوانان عادی
  • استفاده از رویکرد مدل‌رانده در بازی‌وارسازی دوره‌های آموزشی
  • بررسی کاربردپذیری فعالیت‌های مبتنی بر واقعیت افزوده‌ی خودمانی در شناخت درمانی و درک خوانداری انگلیسی با اهداف پزشکی
  • راهکاری برای بهبود فرآیند ثبت داده‌های حرکتی با هدف جمع‌آوری داده‌های حرکات موزون آذری
  • مصورسازی هوشمند داده‌های بازی‌های موبایل اپ‌استور جهت فراهم‌سازی امکان تحلیل اطلاعات بازی‌ها
  • طراحی و اعتبارسنجی نرم افزار تکالیف دوگانه مبتنی بر سنسور کینکت در محیط واقعیت مجازی برای ارزیابی اختلالات شناختی در سالمندان
  • نقش بازی های کامپیوتری بر درک خطر حوادث و بلایا در کودکان
  • إمیلی و جعبه اسباب بازی: بازی جدی تحت تلفن هوشمند برای مدیریت خشم در کودکان 8 سال به بالا
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]