رابطه اعتیاد به بازی آنلاین با جو عاطفی خانواده، اشتیاق تحصیلی و سازگاری تحصیلی در دانش آموزان
The Relationship between Online Addiction and Emotionality Atmosphere of Family, Academic Desire, and Academic Adaptation in Students
نویسندگان :
هاجر اسرافیلی ( دانشگاه محقق اردبیلی )
چکیده
در عصر حاضر با توجه به گسترش اینترنت و بهبود سرعت آن، بازی های آنلاین مورد توجه ویژه نوجوانان قرار گرفته است، بنابراین لزوم انجام پژوهش هایی در راستای مزایا و معایب این بازی ها بیشتر از گذشته احساس می شود. هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه اعتیاد به بازی آنلاین با جو عاطفی خانواده، اشتیاق تحصیلی و سازگاری تحصیلی در دانش آموزان می باشد. این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی میباشد. جامعه آماری شامل تمامی دانشآموزان متوسطه دوره دوم شهر اردبیل است که در سال تحصیلی 99-98 در مدارس شهر اردبیل مشغول تحصیل بودهاند. تعداد 216 نفر به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه اعتیاد به بازی آنلاین، جو عاطفی خانواده و پرسشنامه اشتیاق تحصیلی و مقیاس سازگاری تحصیلی استفاده شد و داده با نرم افزار spss-16 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد جو عاطفی خانواده، اشتیاق و سازگاری تحصیلی با اعتیاد به بازی آنلاین رابطه منفی معنادار دارد و با مقدار بتای 638/0-، 409/0-، 332/0- به صورت مستقیم اعتیاد به بازی آنلاین را پیش بینی می کنند. از آن جا که متغیر های بررسی شده در این پژوهش نقش مهمی در اعتیاد به بازی آنلاین دارند بهتر است در برنامه ریزی در جهت کاهش گرایش جوانان به سمت چنین بازی هایی و شناخت آسیب هایی که این بازی ها بدنبال دارند، مورد توجه قرار گیرد.کليدواژه ها
اعتیاد به بازی آنلاین، جو عاطفی خانواده، اشتیاق تحصیلی، سازگاری تحصیلی.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:هاجر اسرافیلی , 1398 , رابطه اعتیاد به بازی آنلاین با جو عاطفی خانواده، اشتیاق تحصیلی و سازگاری تحصیلی در دانش آموزان , پنجمين كنفرانس بينالمللي بازيهاي رايانهاي،فرصتها و چالشها
برگرفته از رویداد
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.