پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
  4. مقاله اثر بخشی فیلیال تراپی مجازی مادران برمهارتهای اجتماعی وپرخاشگری در کودکان دارای اختلال یادگیری
عنوان رویداد : پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
تاریخ برگزاری : 30 بهمن ماه 1398

اثر بخشی فیلیال تراپی مجازی مادران برمهارتهای اجتماعی وپرخاشگری در کودکان دارای اختلال یادگیری

Comparison of Effectiveness of Filial Therapy, Virtual and in-Person Aggression in Children with Learning Disabilities
نویسندگان :

صدیقه جعفری رنگچی ( دانشگاه خوراسگان ) , هادی فرهادی ( دانشگاه خوراسگان )

دانلود فایل   

چکیده

هدف پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی فیلیال تراپی مجازی مادران بر مهارتهای اجتماعی و پرخاشگری در کودکان دارای اختلای یادگیری بود. روش از نوع نیمه آزمایش یا طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه و جامعه آماری شامل کلیه کودکان دارای اختلال یادگیری 6 تا 11 ساله در سال 1398-1397 شهرستان اصفهان بود که 30 کودک دارای اختلال یادگیری(براساس آزمون غربال گری مشکلات یادگیری ویلکات وهمکاران) به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شده و بصورت تصادفی به دو گروه 15 نفر تقسیم شدند. در مراحل پیش آزمون و پس آزمون مادران پرسشنامه‌ سیاهه خشم نواکو و مهارت‌های اجتماعی ماتسون را تکمیل کردند. سپس درگروه آزمایش، مطالب آموزشی اعم از متن، عکس و فیلم به صورت هفتگی از طریق شبکه های اجتماعی در اختیار مادران قرار گرفت. اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از تحلیل کوواریانس تک متغیره و چند متغیره تجزیه وتحلیل شد. یافته‌های حاصل از نتایج نشان دادکه فیلیال تراپی مجازی در بهبود مهارت های اجتماعی منفی و ابعاد آن و پرخاشگری و بعد فکر پرخاشگرانه تأثیر معنادار دارند (05/0p<) اما تأثیر آن بر افزایش مهارت های اجتماعی مثبت و ابعاد آن و کاهش رفتار و احساس پرخاشگرانه معین دار نبود(05/0>p). بنابر نتایج این پژوهش برای بهبود رفتارهای منفی کودکان با اختلال یادگیری می توان از فیلیال تراپی مجازی استفاده نمود.

کليدواژه ها

فیلیال تراپی مجازی، پرخاشگری، مهارت های اجتماعی، اختلال یادگیری

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
هادی فرهادی , 1398 , اثر بخشی فیلیال تراپی مجازی مادران برمهارتهای اجتماعی وپرخاشگری در کودکان دارای اختلال یادگیری , پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها

برگرفته از رویداد



پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
تاریخ برگزاری : 30 بهمن ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • بازی رایانه ای، ابزاری نوین و کارآمد در سایبر دیپلماسی
  • ناوک: تجربه نقاشی با چشم با استفاده از رهگیری حرکات چشم
  • نقش شرکت‌های دانش بنیان در تولید محتواهای آموزشی و جلوگیری از نفوذ استانداردهای غربی در بازی‌های رایانه‌ای
  • ارائه روشی جدید جهت بازی وارسازی پارکینگ هوشمند
  • بسترهای وقوع و پیشگیری از جرم در زندگی دوم
  • شناسایی عنصر های تربیتی نسل تراز انقلاب از منویات امام خامنه ای با روش تحلیلی مضمونی در جهت تولید بازی های دیجیتال
  • تنظیم سختی پویای یک بازی شناختی مبتنی بر نوروفیدبک با هدف کمک به درمان اختلال نقص توجه-بیش‌فعالی
  • طراحی مدلی برای داستان سرایی پویا در بازی‏‌های رایانه‌‏ای
  • مقایسه هوش اجتماعی و هویت جنسی، پرخاشگری و گرایش به اعتیاد در نوجوانان وابسته به بازی های ویدویی(GTA) و نوجوانان عادی
  • بررسی چگونگی بازنمایی شخصیت های اسطوره ای ایران در بازیِ «نجات قلعه» در گوشی هوشمند
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]