نقش شرکتهای دانش بنیان در تولید محتواهای آموزشی و جلوگیری از نفوذ استانداردهای غربی در بازیهای رایانهای
The Role of Knowledge-Based Companies in Producing Educational Content and Preventing Western Standards Influencing Computer Games
نویسندگان :
صانع محمدابراهیمزاده سپاسگزار ( شرکت دانش بنیان پایش تجهیز آراد ) , صبار ابراهیم زاده ( - ) , سمانه محمدابراهیمزاده سپاسگزار ( آموزش و پرورش )
چکیده
با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی در کشورهای در حال توسعه و پررنگ شدن استفاده از فضای سایبری بخشی از نیازهای انسان در قالب سرگرمی، بازیهای رایانهای میباشد که علاوه بر جذابیت از تنوع بالایی برخوردار میباشد. بدلیل متنوع بودن سرگرمیها در فضای سایبری توانستهاند در مدت کوتاهی سلایق را شناسایی و در قالب بازیها تحت سیستم عاملهای(Operating System) مختلف عرضه کند و اکثر رده های سنی را تحت پوشش قرار دهند، بطوری که نسل نوجوان و جوان بصورت ناخواسته آن را بصورت بخشی از محیط فرهنگی میپذیرد. در این پدیده در حال توسعه باید راه های نفوذ فرهنگی و ایجاد رخنههای اخلاقی در بین نوجوانان و جوانان را توسط بازیهایی که با استانداردهای کشورهای غربی تولید شده یا آن دسته از بازیهایی که با اهداف اسلام ستیزی یا بازیهایی که خط فکری خاصی را دنبال و طی مراحل مختلف باعث الگو پذیری و سوق دادن نوجوانان و جوانان بصورت ناخواسته به سمت و سوی خاصی میشوند را تشخیص داد و مناسب ترین راهکارها را ارائه نمود، چرا که با پیشرفت روزافزون تکنوژی و همهگیر شدن استفاده از فضای سایبری نمیتوان از این پدیده و رسانه خاموش ترس و واهمه داشت بلکه باید این مسیر را با آموزش و مهمتر از آن با بالا بردن توان تولیدات داخلی متناسب با فرهنگ بومی و بالا بردن سواد رسانهایی در محیطهای آموزشی پذیرفت . در این مقاله برای بررسی فاکتورهای موثر در تولید بازیهای رایانهای از روش استخوان ماهی (Fish Bone Diagram) استفاده شده است. نتایج بدست آمده از این آنالیز نشان میدهد چه عواملی بر روی تولید محتوهای آموزشی توسط شرکتهای دانش بنیان تاثیرگذار میباشد.کليدواژه ها
شرکتهای دانش بنیان، آموزش و یادگیری،حقوق بینالملل، بازیهای رایانهایکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:سمانه محمدابراهیمزاده سپاسگزار , 1398 , نقش شرکتهای دانش بنیان در تولید محتواهای آموزشی و جلوگیری از نفوذ استانداردهای غربی در بازیهای رایانهای , پنجمين كنفرانس بينالمللي بازيهاي رايانهاي،فرصتها و چالشها
برگرفته از رویداد
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.