استفاده از بازیهای جدی برای آموزش زبانهای برنامهنویسی
Using serious games to teach programming languages
نویسندگان :
فاطمه مرادپور ( دانشگاه سمنان ) , محمدرضا محمدنژاد ( دانشگاه سمنان ) , مرتضی دری گیو ( دانشگاه سمنان )
چکیده
مهارت برنامهنویسی میتواند برای هر فردی بسیار جالب و سرگرمکننده باشد. بهدستآوردن این مهارت نیاز به تجربه و تمرین دارد و اگر یادگیری برنامهنویسی توسط بازی صورت گیرد، میتواند علاوه بر جنبه سرگرمی، تجربه و مهارت مخاطبان را نیز ارتقا بخشد. امروزه بازیهای جدی در زمینههای مختلفی از جمله آموزش برنامهنویسی ورود پیدا کردهاند. همچنین این نوع از بازیها، طیف گستردهای از مخاطبان در همهی سنین را شامل میشوند. امروزه یادگیری برنامهنویسی، تنها شامل افراد خاصی نمیشود و با کمک بازیهای جدی برنامهنویسی، همهی افراد علاقمند میتوانند این آموزشها را فراگیرند. چالشهایی که بازیهای برنامهنویسی در اختیار مخاطبان خود قرار میدهند، یکی از بهترین راههای افزایش مهارتهای برنامهنویسی میباشد. هدف از این مقاله، معرفی و بررسی 19 بازی جدی مبتنی بر برنامهنویسی است که مهارتهای برنامه نویسی را تقویت میکنند. سپس، این بازیها طبق معیارهای مقاله مورد بررسی و تحلیل قرار میگیرند. سرانجام معیارها به عنوان ورودی، توسط درخت تصمیم مدل میشوند. درخت تصمیم برای ساخت یک بازی جدی برنامهنویسی برای گروهی از مخاطبان ارائه میشود که میتواند به طراحان بازی جدی در حوزهی برنامهنویسی کمک کند.کليدواژه ها
بازیهای جدی، برنامهنویسی، بازیهای آموزشی، بازیهای ویدوئیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:مرتضی دری گیو , 1398 , استفاده از بازیهای جدی برای آموزش زبانهای برنامهنویسی , پنجمين كنفرانس بينالمللي بازيهاي رايانهاي،فرصتها و چالشها
برگرفته از رویداد
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.