مروری بر نقش بازیهای رایانهای در فرایند تنظیم هیجان کودکان و نوجوانان
the role of computr game in emotion regulation in children and adolsennce
نویسندگان :
سارا زادافشار ( دانشگاه اصفهان ) , فرزاد قادری ( دانشگاه اصفهان ) , احمد عابدی ( دانشگاه اصفهان )
چکیده
در جهان معاصر، هم زمان با پیشرفت سریع و روز افزون علوم و فن آوري اطلاعات و ارتباطات، بازیهای رایانهای محبوبترین تفریح و هستهی برنامههای فراغتی براي بسیاري از افراد در سنین مختلف در جوامع مختلف است. اما تنها جنبه استفاده از بازیها، سرگرمی نیست، بلکه بازیها به زندگی واقعی راه پیدا کردهاند. در پژوهشهای قبلی به طور وسیعی به آثار و پیامدهای منفی بالقوه استفاده از بازیهای رایانهای پرداخته شده است. اما آنچه که کمتر مورد توجه قرار گرفته است آثار و پیامدهای مثبت و کاربردهای این برنامهها میباشد. اخیراً بازیهای رایانهای آموزشی کاربرد رو به افزایشی در سیر رشد و تحول، سلامت روان و آموزش پیدا کردهاند. در این پژوهش سعی بر این است که با روش اسنادی و مرور منابع و پیشینه نظری و پژوهشی و با فاصله گرفتن از فضای انتقادی در رابطه با بازیهای رایانهای، به کاربردها، فواید و ضرورتهای بازیهای رایانهای و بخصوص کاربست این نرم افزارها و بازیها در حوزه تنظیم هیجانی به عنوان یکی از جدیدترین و رو به رشدترین حوزههای روان شناسی و رواندرمانی پرداخته شود. سپس به بحث و نتیجه گیری پیرامون موضوع پرداخته و در آخر پیشنهادات پژوهشی و چشم آنداز آینده بازیهای رایانهای در رابطه با سلامت روان شناختی و بخصوص تنظیم هیجان مورد بحث قرار میگیرد.کليدواژه ها
بازیهای رایانهای، تنظیم هیجان، کودکان، نوجوانانکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:فرزاد قادری , 1398 , مروری بر نقش بازیهای رایانهای در فرایند تنظیم هیجان کودکان و نوجوانان , پنجمين كنفرانس بينالمللي بازيهاي رايانهاي،فرصتها و چالشها
برگرفته از رویداد
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.