پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
  4. مقاله طراحی ابزار نقاشی دیجیتال با رویکرد واقع‌گرایانه به کمک واقعیت‌مجازی
عنوان رویداد : پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
تاریخ برگزاری : 30 بهمن ماه 1398

طراحی ابزار نقاشی دیجیتال با رویکرد واقع‌گرایانه به کمک واقعیت‌مجازی

Designing a digital painting tool with a realistic approach using virtual reality
نویسندگان :

هادی اکبرزاده ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , مهرداد ولی‌پور ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , سجاد خورشیدی ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , یونس سخاوت ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز )

دانلود فایل   

چکیده

امروزه به کمک فناوری واقعیت‌مجازی، ابزارها و بازی‌های سودمندی در زمینه‌های مختلف تولید گشته‌اند؛ که یکی از این عرصه‌ها، استفاده از این تکنولوژی جهت شبیه‌سازی مراحل و اعمال مختلفِ زندگی واقعی انسان است. در این مقاله، با توجه به موئلفه‌های قابل دسترس برای یک نقاش در دنیای واقعی، یک بازی طراحی شده است که ابزارهای نقاشی و طراحی در آن به‌دور از واقعیت نباشد؛ سپس از هنرمندان ماهر و باتجربه درخواست شد تا با این ابزار و یک ابزار مشابه دیگری که نقاشی در آن بصورت خلاف واقع می‌باشد کار کنند. در ادامه طی پرسشنامه‌ای شفاهی، نتایج قابل توجهی حاصل شد که نشان از اهمیت استفاده از موئلفه‌ها و شاخص‌های واقع‌گرایانه در طراحی ابزارها داشت و هنرمندان با اینگونه موارد، احساس همزادپنداری کرده و آن را برای اهداف مختلف خود کاربردی‌تر می‌دانستند. لذا در نهایت نتیجه برآن شد که استفاده از ابزارهای واقع‌گرایانه برای نقاشی در بازی‌های واقعیت مجازی، می‌تواند نسبت به ابزارهای غیرواقع‌گرایانه، در جهت افزایش بهرة هنری کاربران نقش موئثرتر و بهتری داشته باشد.

کليدواژه ها

واقعیت مجازی، نقاشی، نقاشی دیجیتال، شبیه سازی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
هادی اکبرزاده , 1398 , طراحی ابزار نقاشی دیجیتال با رویکرد واقع‌گرایانه به کمک واقعیت‌مجازی , پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها

برگرفته از رویداد



پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
تاریخ برگزاری : 30 بهمن ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • تأثیر وجود نمادهای بومی شهری در بازی رایانه‌ای بر حس غوطه‌وری بازیکن
  • بازی وار سازی سیستم دوچرخه ثابت با هدف بهبود وضعیت جسمانی دانشجویان و تولید انرژی
  • نقش بازی های کامپیوتری بر درک خطر حوادث و بلایا در کودکان
  • رابطه اعتیاد به بازی آنلاین با جو عاطفی خانواده، اشتیاق تحصیلی و سازگاری تحصیلی در دانش آموزان
  • بررسی تاثیر استراتژی بازی های رایانه ای آموزشی در مدیریت تفکر خلاق در کودکان با استفاده از راهبردهای تعاملی
  • Mythology in Video Games: How it works? why it works
  • بهبود شاخص شناختی )توجه( در شرکت کنندگان با بررسی هورمونی و سیگنال های مغزی
  • بررسی زمان واکنش در تشخیص تنالیته های رنگی در بازی های رایانه ای
  • بررسی چگونگی بازنمایی شخصیت های اسطوره ای ایران در بازیِ «نجات قلعه» در گوشی هوشمند
  • راهکاری برای بهبود فرآیند ثبت داده‌های حرکتی با هدف جمع‌آوری داده‌های حرکات موزون آذری
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]