پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
  4. مقاله اولویت بندی عوامل موثر بازی های رایانه ای بر ارتقاءیادگیری دانش آموزان دوره متوسطه از منظر معلمان (مورد مطالعه معلمان شهر کرج)
عنوان رویداد : پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
تاریخ برگزاری : 30 بهمن ماه 1398

اولویت بندی عوامل موثر بازی های رایانه ای بر ارتقاءیادگیری دانش آموزان دوره متوسطه از منظر معلمان (مورد مطالعه معلمان شهر کرج)

Prioritizing the Effective Factors of Computer Games on the Promotion of Secondary School Students from the Teachers Perspective (Karaj teachers study)
نویسندگان :

سید جواد شریف شیخ الاسلامی ( دانشگاه ایوانکی ) , سید مهدی حسینی ( دانشگاه آزاد واحد قم ) , حسین افسری ( دانشگاه قم )

دانلود فایل   

چکیده

پیشرفت تحصیلی دانش آموزان یکی از شاخص های مهم در ارزیابی آموزشی است و تمام کوشش نظام های آموزشی در واقع جامه ی عمل پوشاندن به این امر است. برای رسیدن به پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان، لازم است از ابزارهای نوین نیز استفاده شود تا سختی یادگیری به شیرینی تبدیل شود و دیگر نیازی به اجبار برای یادگیری نباشد. بازهای راینه ای از جمله ابزارهای جدیدی است که می توان از آن برای ایجاد انگیزه و اشتیاق برای یادگیری در دانش آموزان استفاده نمود. در این پژوهش سعی نموده ایم تا با استفاده از تجارب معلمان به بررسی و اولویت بندی عوامل موثر در بازی ها بر ارتقاء یادگیری دانش آموزان بپردازیم. حجم نمونه براساس جدول مورگان برابر 217 نفر و روش نمونه گیری خوشه ای می باشد، آلفای کرو نباخ 87.65 به دست آمده است که نشانه پایایی تحقیق است. یافته های تحقیق نشان می دهد که مولفه ی فناوری در بازیهای رایانه ای بیشترین تاثیر و مولفه ی فضا و زمان بازی کمترین تاثیر را بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان از دیدگاه معلمان دارد.

کليدواژه ها

عوامل موثر بازی، بازی دیجیتال، پیشرفت تحصیلی، دوره متوسطه، معلمان کرج

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
سید جواد شریف شیخ الاسلامی , 1398 , اولویت بندی عوامل موثر بازی های رایانه ای بر ارتقاءیادگیری دانش آموزان دوره متوسطه از منظر معلمان (مورد مطالعه معلمان شهر کرج) , پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها

برگرفته از رویداد



پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
تاریخ برگزاری : 30 بهمن ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی تأثیر بازیهای مبتنی بر واقعیت مجازی بر کارکرد شناختی پردازش فضایی و ارتباط آن با بیماری سایبری
  • بررسی کاربردپذیری فعالیت‌های مبتنی بر واقعیت افزوده‌ی خودمانی در شناخت درمانی و درک خوانداری انگلیسی با اهداف پزشکی
  • طراحی مدلی برای داستان سرایی پویا در بازی‏‌های رایانه‌‏ای
  • حق بر بازی و تأملی بر سیاست های کنترل بازی های ویدیویی
  • بررسی تاثیر استراتژی بازی های رایانه ای آموزشی در مدیریت تفکر خلاق در کودکان با استفاده از راهبردهای تعاملی
  • جبر یا اختیار، معنا و مفهوم کات سین (cut scene) در بازی های رایانه ای
  • راهکاری برای بهبود فرآیند ثبت داده‌های حرکتی با هدف جمع‌آوری داده‌های حرکات موزون آذری
  • طراحی سیستم موزه مجازی هوشمند با استفاده از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده
  • شناسایی عنصر های تربیتی نسل تراز انقلاب از منویات امام خامنه ای با روش تحلیلی مضمونی در جهت تولید بازی های دیجیتال
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]