پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
  4. مقاله راهکاری برای بهبود فرآیند ثبت داده‌های حرکتی با هدف جمع‌آوری داده‌های حرکات موزون آذری
عنوان رویداد : پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
تاریخ برگزاری : 30 بهمن ماه 1398

راهکاری برای بهبود فرآیند ثبت داده‌های حرکتی با هدف جمع‌آوری داده‌های حرکات موزون آذری

A Solution for Improving Data Capture Process with the Aim of Gathering Azeri Dance Data
نویسندگان :

افسانه یدائی ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , بهنام علیزاده‌اشرفی ( دانشکده چندرسانه ای، دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , محمدرضا آزاده‌فر ( دانشکده موسیقی، دانشگاه هنر تهران )

دانلود فایل   

چکیده

انسان مدرن در عصر جدیدی از ارتباطات و داده‌ها زندگی می‌کند، اما نقطه‌ی عطفی در این عصر داده وجود دارد و آن امکان یا عدم امکان تبدیل و نگهداری از داده‌های پیشین و موجود است که همچنان به‌صورت دستی و یا سینه‌به‌سینه منتقل می‌شوند. اگر هرگونه سهل‌انگاری در تلاش برای جمع‌آوری یا حفظ و نگهداری آن‌ها شود، به‌زودی از بین خواهندرفت و دیگر کمتر انسانی به‌وضوح، رنگ و بویی از فرهنگ و اقلیم جغرافیایی خود به یاد خواهدآورد. همین مهم سبب شد تا با مطالعه‌ای بین‌رشته‌ای، واسطی برای هنر رقص‌آذری و نواهای ریتمیک، به کمک فناوری رایانه فراهم‌آید. این کار تحقیقاتی می‌تواند در شناخت هرچه‌بیشتر حرکات موزون و جمع‌آوری داده‌های مربوط به آن -مختص اقلیم‌ها و فرهنگ‌های مختلف در ایران و جهان- بسیار مؤثر واقع گردد، همچنین در بخش بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند در اموری چون روحیه بخشی به بیماران، اجرای بازی‌های تیمی، آموزش از طریق بازی و موارد دیگر مورد استفاده و توسعه قرار گیرد. در این پروژه از دستگاه سنجش‌حرکت از نوع غیرنوری و دارای نرون بهره‌برداری شده است. داده‌های حرکات موزون جمع‌آوری‌شده متعلق به مناطق شمال‌غربی ایران و یا آذربایجان است که تحت‌عنوان رقص‌آذری شناخته می‌شود. در این فاز نتایج پروژه، به نحوه‌ی صحیح کار با دستگاه، ارائه راه‌حل جهت رفع خطاها، بهبود پروسه ثبت داده و جمع‌آوری داده‌های حرکتی انجامیده است. همچنین، خروجی کار به‌صورت یک فضای سه‌بعدی با امکان راه رفتن داخل محیط طراحی‌شده است تا کاربر در محیط حرکت کند و حرکات موزون را به همراه نوای ریتمیک تولید شده، دنبال کند. در مراحل آتی توسعه، جنبه‌های بازی براساس آموزش، تعیین سطح‌بندی، بررسی میزان پیشرفت یادگیری و اندازه‌گیری میزان مهارت بازیکنان نسبت به یکدیگر اعمال خواهد شد.

کليدواژه ها

موشن کپچر، داده‌های حرکتی، بازی‌های رایانه‌ای،georeferenced، حرکات موزون

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
افسانه یدائی , 1398 , راهکاری برای بهبود فرآیند ثبت داده‌های حرکتی با هدف جمع‌آوری داده‌های حرکات موزون آذری , پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها

برگرفته از رویداد



پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
تاریخ برگزاری : 30 بهمن ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی چگونگی بازنمایی شخصیت های اسطوره ای ایران در بازیِ «نجات قلعه» در گوشی هوشمند
  • طراحی سیستم موزه مجازی هوشمند با استفاده از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده
  • طراحی ابزار نقاشی دیجیتال با رویکرد واقع‌گرایانه به کمک واقعیت‌مجازی
  • Synergistic nature of digital game-based language learning and Task-based language teaching
  • طراحی و پیاده‌سازی کنترلر نروفازی تطبیقی برای بازی‌های تحرکی
  • طراحی مدلی برای داستان سرایی پویا در بازی‏‌های رایانه‌‏ای
  • مزایای بازی جدی به سبک سکویی در آموزش کلمات انگلیسی برای کودکان
  • نگرشی بر سیاست کیفری ایران در منع تبعیض نژادی_قومی در صنعت بازی های رایانه ای
  • إمیلی و جعبه اسباب بازی: بازی جدی تحت تلفن هوشمند برای مدیریت خشم در کودکان 8 سال به بالا
  • بازی «درون من»: طراحی یک بازی به‌منظور بررسی و امکان‌سنجی تأثیر بازی‌های رایانه‌ای بر روی خشم و مدیریت آن
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]