استفاده از رویکرد مدلرانده در بازیوارسازی دورههای آموزشی
using model driven approach for gamification of education courses
نویسندگان :
سیده هستی موسوی دهویی ( دانشگاه اصفهان ) , شکوفه کلاه دوز رحیمی ( دانشگاه اصفهان ) , لیلا صمیمی دهکردی ( دانشگاه شهرکرد )
چکیده
اهمیت آموزش در دنیای امروز بر هیچکس پوشیده نیست. امروزه مراکز آموزشی به کمک پیشرفت فناوری، درصدد آموزش فراگیران خود به شیوههای الکترونیکی هستند. در این مسیر، متولیان آموزشی با مشکلاتی ازجمله، زیاد بودن مواد آموزشی، مدتزمان یادگیری محدود، عدم حضور رسانههای تعاملی و پایین بودن کیفیت آموزش مواجه هستند که میزان انگیزه و تعهد دانشجویان را تحت تاثیر منفی قرار داده است. راهحلی که در این زمینه میتواند بسیار مؤثر باشد استفاده از بازیوارسازی در دامنهی آموزش الکترونیکی است. از طرفی توسعهدهندگان نرمافزارها، برای تولید دورههایی که بتواند از عناصر بازی برای آموزش استفاده کنند، با پیچیدگیهای زیادی ازجمله، عدم آشنایی با مفاهیم دقیق این دامنه مواجه هستند که این عامل روند توسعهی این نرمافزارها را زمانبر میکند. در این مقاله تلاش ما بر این است که به کمک رویکرد مدلرانده، با مدلسازی مفاهیم بازیوارسازی، فرایند طراحی و پیادهسازی دورهها را برای توسعهدهندگان آسانترکنیم. در این راستا فرامدلی برای این دامنه با استفاده از چارچوب ایکلیپس طراحی کردهایم و سپس مدلی مبتنی بر این فرامدل تولید شده است که نشان- دهندهي یک دورهی بازیوارسازی میباشد.کليدواژه ها
بازیوارسازی، مدلرانده، آموزشکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:شکوفه کلاه دوز رحیمی , 1398 , استفاده از رویکرد مدلرانده در بازیوارسازی دورههای آموزشی , پنجمين كنفرانس بينالمللي بازيهاي رايانهاي،فرصتها و چالشها
برگرفته از رویداد
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.